Open the shadows so bubbles can fly

 
Blomsterphoto Blue bottle fly Soli

22 thoughts on “Open the shadows so bubbles can fly

    • Bondige constatering maar een beetje over een kam…
      Zijn haren zaten overigens netter dan die van mij, hangend tussen de struiken. Maar voor groene bellen moet je iets over hebben :-)

  1. het is zeker geen strontvlieg maar echt blij ben ik niet als er eentje neerstrijkt op mijn boterham.
    Het druppeltje laat je hier heel mooi zien

    • Volgens mij heb je gelijk. Ik heb net het volgende gelezen.
      De vlieg kan vaste stoffen niet direct opnemen, maar is wel in staat het speeksel te gebruiken door dit op het voedsel aan te brengen waarna de voedseldeeltjes worden vermengd en het alsnog kan worden opgezogen. Voordat het voedsel in het spijsverteringsstelsel terecht komt, wordt het eerst een aantal keer gemengd met speeksel. Dit is te zien doordat de vlieg regelmatig een druppel uit de monddelen laat vloeien, en deze vervolgens weer opzuigt. Biologen vergelijken deze vorm van voorverteren wel met herkauwen. Wikipedia
      Het is dus een vorm van herkauwen. Dit was voor mij ook nieuw. Bedankt.

  2. Ik vond ‘m al zo bedachtzaam maar dat hoort ook bij herkauwen :-)))
    Met dank voor reacties en likes

    • Nu heb ik een liedje in mijn hoofd…
      ‘Tokyo, I’m on my way and in my new toyota it’s not so far away’☺
      Ook een fijn weekend voor jou

Reacties zijn gesloten.