macro

 

Het mooie en het leuke van macrofotografie, vind ik, is dat je nog meer gaat kijken: in verwondering. Die kleine, grootse wereld ontvouwt zich en naarmate je je ogen laat dwalen, zie je steeds beter. De vlieg bijvoorbeeld, signaleerde je (of niet) of waaierde je weg met je hand als een irritante, niet interessante, plaaggeest. Maar al die verschillende vliegen, er zijn zoveel verschillende soorten, zijn prachtig om te fotograferen zodat je echt ziet hoe mooi en ingenieus ze zijn gebouwd.
De Sarcophaga carnaria, oftewel de grauwe vleesvlieg, oftewel de dambordvlieg; ik prefereer de laatste naam met al die afwisselende lichte vlekjes op zijn achterlijf, zat in het late middagzonnetje op het dak van het vogelhuisje. In het zonlicht leek hij wel van goud. Hoezo grauw?

Blomsterphoto Sarcophaga carnaria Soli 2013

Blomsterphoto Sarcophaga carnaria Soli
 

12 thoughts on “macro

  1. Macrofotografie had nooit zo mijn interesse. Maar dat kwam vooral ook omdat ik niet over de middelen beschikte om goede macrofoto’s te maken. Sinds ik een paar tussenringen heb aangeschaft, is dat veranderd. En inderdaad: opeens gaat er een hele nieuwe wereld voor je open!

  2. Deze vlieg lijkt zo weggevlogen uit het “Carnavale di Venezia” met haar gouden masker….

  3. Ik ga ook steeds meer richting macro, het is introverte fotografie. Pictures of the mind… Deze zijn werkelijk prachtig!

  4. Macro is absoluut mooi maar ook ergerniswekkend als de wind steeds de grote spelbreker is. Ik heb best wel macro gedaan en ik zit eraan te denken om nog eens wat oude macro opnames te plaatsen.

    De vlieg staat er prima op en de speelse diagonale plaatsing vind ik van meerwaarde

  5. Ze zijn allemaal zoooo mooooi Dianne.
    Plezier hebben in het kijken en waarnemen en de verwondering herken ik, alleen heb ik jammer genoeg niet het toestel om het vast te leggen en al dat moois te ontdekken dat je met het blote oog niet ziet.
    Maar hier is het steeds genieten.

Reacties zijn gesloten.