with open wings

 

Ik heb hem vaker gefotografeerd, de groene stinkwants, de Palomena prasina, meestal als jonkie, de nimf, een enkele keer als volwassen wants maar altijd als hij in rust was. Gister vloog hij druk rond, op zoek naar een plek die hij op de geranium vond. Daar heb ik wel leuke plaatjes van, maar meer van hetzelfde.
Vanmiddag vond ik hem per toeval op het blad van de stokroos; groen op groen valt een stuk minder op. Hij was klaar voor de start. Ik ook. De eerste keer dat ik hem met open vleugels zag. Zoemend als een bromvlieg.

Blomsterphoto Palomena prasina Soli 2013

Blomsterphoto  Palomena prasina Soli 2013

Blomsterphoto  Palomena prasina with open wings Soli 2013
 

12 thoughts on “with open wings

    • Ik ook niet, het was ook de eerste keer voor mij dat ik onder zijn schild kon kijken. En of dat paarse onder invloed van het zonlicht is en een ‘valse’ verkleuring is, weet ik dan ook niet. Ik zag maar één foto van deze wants met open vleugels bij Google afbeeldingen en daar is hij ook wat aan de blauw paarse kant. Het zou goed kunnen dat dat de werkelijke kleur is…?
      Heb jij ‘m al eens zo gezien?

      • Vaak gefotografeerd maar nog nooit onder zijn dekschild kunnen kijken!
        Zo zie je dat je altijd wat kunt bijleren. En mijn interesse voor deze wants is weer gewekt!
        Nu nog een manier vinden om hem te animeren om zijn schilden open te doen!

      • Ik zag hem vanmiddag weer maar hij weigerde ook maar iets open te doen, dus dat trucje kan ik je helaas niet leren, Herman :-)

  1. Heb hem vaak gezien maar dat hij zo`n mooie kleur onder zijn dekschild heeft, wist ik ook niet.
    Schitterend om te zien.

Reacties zijn gesloten.