luisteren

Heb je het gehoord vandaag? De druppels van de nacht die uit de bomen regenden? Heb je gehoord hoe het kind de herfst hoog van zich af schopte en hoe hij toch weer ritselend viel? Hoorde jij ook de luide ganzenvlucht boven de daken? Heb je gehoord hoe madeliefjes zacht de kop opstaken en hoe het blad daarvoor uiteen week? Of heb je het alleen gezien? Speel het geluid dan af in je oren en luister nog een keer. Doe je ogen dicht; leun naar buiten.

Blomsterphoto, Bellis in autumn, Soli
 

14 thoughts on “luisteren

    • Die heb ik dan weer gemist. Mooi!
      Nu hoor ik vuurwerk, voor de derde achtereenvolgende avond, daar wil ik mijn oren voor afsluiten. Niet dat dat lukt.

    • Dank je wel. Ik twijfel nog aan de teksten, of ik dat blijf doen, want kan het beeld versterken of je van het beeld afleiden. Ik denk eigenlijk dat het hier afleidt.

      • Ja, ja, ja! Blijven doen, Soli, die prachtige poëtische teksten. Het leidt niet af, integendeel! Het begeleidt!
        Niet dat je foto’s het nodig hebben, maar je schrijft prachtig en ik denk dat je je lezers er een groot plezier mee doet! Mij wel, in elk geval!

  1. De schaduw is een mooi detail in deze foto die ’t verrassend goed doet in zwart/wit. Regeltjes zijn er natuurlijk om te omzeilen maar heb je het centraal plaatsen van je onderwerp hier bewust gedaan ?

    • Goedemorgen Henk. Met dank! Ik vond de compositie mooi zoals ik het beeld zag. Dit is de verkleinde intacte versie. Er is ook een uitgesneden versie op mijn pc aanwezig waarin ik het madeliefje meer naar links heb geplaatst, maar zoals ik hem voor mijn blog heb gekozen, heeft hij meer zeggingskracht (vind ik). Regel 1 is dat ik doe wat ik het mooiste vind, en dat ik kan kijken wat ik met kritiek kan doen. Soms word het daar beter van en soms lap ik het aan mijn laars :-)

Reacties zijn gesloten.