experimenteren met zonlicht

Omdat ik grotendeels aan huis gekluisterd ben, door rug, lonkt de decemberzon. En terwijl ik dit schrijf, hoop ik dat het grijs nog optrekt. Zo ben ik gaan experimenteren met tegenlicht. Drie blogjes eerder, namelijk bij Novemberlicht, heb ik er al iets van laten zien met de bloemskeletten van de hortensia ‘Annabelle’. Dus foto’s gemaakt met zon; stoel en hortensiabloemen en kijken hoe ver ik kon gaan met tegenlicht, het overtreden van regels en volharding. In vijf transparante beelden in verschillende (zon)belichting, en die je het beste beeldvullend en apart van elkaar kunt bekijken.

blomsterphoto Hydrangea Soli 2014

Blomsterphoto Hydrangea in tegenlicht Soli 2014

Blomsterphoto Annabelle Soli 2014

Blomsterphoto Hydrangea Annabelle Soli 2014

Blomsterphoto Overstraling met zonne-aura Soli 2014

De laatste is experimenteel op het randje, zoveel tegenlicht dat er door de overstraling een ‘zonne-aura-regenboog’ verschijnt; daarna redelijk contrast toegevoegd. Best apart. Maar niet zo best voor je camera en je ogen.

 

11 thoughts on “experimenteren met zonlicht

  1. Ook ik ben gekluisterd aan een zekere voorlopige beperking, Soms, maar niet dikwijls kijk ik naar wat u waarneemt en het beeld vastlegd als “het leven voor de dood.” En als ik dan goed toekijk neem ik een glimp op van de stilte op het ogenblik dat u heerst. Nogmaals soms.

    • Het soms, of het zelden, wordt zeer gewaardeerd, maar ook alleen het kijken zonder woorden is vaak al genoeg.
      Dank voor je kijken én je woorden, Warket. Met hartelijke groet, d.

  2. Vervelend dat je gedwongen thuis zit, maar je hebt er toch wel het beste van weten te maken. Je experiment met het zonlicht heeft een aantal prachtige foto’s opgeleverd. ook ik vind de eerste drie het mooist.
    Sterkte en beterschap met je rug!

  3. complimenten, ondanks dat je aan je stoel gekluisterd bent, laat je je niet uit het veld slaan maar gaat op zoek naar een uitdaging en die is zeer geslaagd. De bovenste foto’s vind ik het mooist waarvan nr 1 favoriet.

Reacties zijn gesloten.