Onder de appelboom (6 foto’s)

De Grauwe veldwants ‘viel’ uit de bloesem van de appelboom; vandaar dat ik hem opmerkte. Hij schijnt ook wat zeldzamer te zijn in Nederland.

Rhaphigaster nebulosa - Grauwe veldwants - Graue Gartenwanze - Mottled Shieldbug - Punaise nébuleuse

Rhaphigaster nebulosa – Grauwe veldwants – Graue Gartenwanze – Mottled Shieldbug – Punaise nébuleuse

Boven mijn bankje, onder de boom, zoemde het vanjewelste door de bijen en hommels. Maar er ritselde nog meer...

Boven mijn bankje, onder de boom, zoemde het vanjewelste door de bijen en hommels. Maar er ritselde nog meer…

Valgus hemipterus - Kortvleugelboorkever - Stolperkäfer - Skäckig lövborre

Valgus hemipterus – Kortvleugelboorkever – Stolperkäfer – Skäckig lövborre

Rhingia campestris - Snuitvlieg - Feld-Schnabelschwebfliege - Ängsnäbbfluga

Rhingia campestris – Snuitvlieg – Feld-Schnabelschwebfliege – Ängsnäbbfluga

Rhopalapion longirostre - Hollyhock Weevil - Stokroossnuitkever - Langrüssliges Stockrosenspitzmäuschen - Apion des roses trémières

Rhopalapion longirostre – Hollyhock Weevil – Stokroossnuitkever – Langrüssliges Stockrosenspitzmäuschen – Apion des roses trémières

Boven de bloesem snorde de Episyrphus balteatus - Marmalade hoverfly - pyjamazweefvlieg - Hainschwebfliege - Syrphe ceinturé - Flyttblomfluga. Toen was ik zelf al op weg  voor een middagdutje.

Boven de bloesem snorde de Episyrphus balteatus – Marmalade hoverfly – pyjamazweefvlieg – Hainschwebfliege – Syrphe ceinturé – Flyttblomfluga

Maar toen was ik zelf al op weg voor een broodnodig middagdutje.

 

14 thoughts on “Onder de appelboom (6 foto’s)

  1. Ook ik heb een appelboom in mijn tuin. ‘k Ga gauw kijken of het daar ook zoemt van jawelste :)
    Ja, wat een mooie serie, en allemaal ook nog netjes op naam gebracht, helemaal top!

  2. Goed bezig! Ik word helemaal blij van al die beestjes. Die snuitvlieg is zo’n leuke soort en een mooie foto
    Of de grauwe veldwants nog zo zeldzaam is betwijfel ik. Een paar jaar geleden zeker maar inmiddels zijn ze niet echt meer alleen een zuidelijke verschijning.

Geef een reactie

