beestjes

Galerij van 8 foto’s, afzonderlijk aan te klikken.

Na een hartinfarct is er gelukkig een enzovoort in het hele verhaal. Mijn conditie is bijna weer op peil. Elke dag kilometers maken. Veel in het veld. Om me heen blijven kijken en de angst laten varen.
En nu ook een andere camera. Mijn oudje, de DSLR Canon D60, heeft het begeven en mijn macrolens past helaas alleen daarop. Dat deed en doet ook best zeer. Zo vergroeid met die camera en lens (die ik ooit kreeg voor een fles whisky(!), ben daar nog steeds blij verbaasd over) en waarmee ik de macrofotografie heb ontdekt. Nu revalideer ik met een, veel lichtere, bridge camera, met een vaste Leica lens: de Panasonic Lumix FZ200. Geen gesleep meer met extra lenzen. Een groot voordeel. Om het macrogemis wat op te heffen, heb ik er een Raynox DCR-250 bij. Dat is een voorzet macrolens die je zo op je camera klikt. Ik had ervan gehoord en samen met mijn camera maakt hij nog meer waar dan wat ik ervan verwachtte.

 

21 thoughts on “beestjes

  1. Dat zal een heftige tijd geweest zijn, maar gelukkig ben je er nog. Veel sterkte nog bij het revalideren en de angst te vergeten.
    Je nieuwe camera maakt mooie foto’s trouwens, niks mis mee :)

  2. Oei verrast, heb je hartinfarct ook gemist. Ik wens je een goede revalidatie en ben blij te lezen dat het ok is of toch bijna. Jij en je nieuwe camera doen het alvast super,

  3. O jee, dat is schrikken! Hopelijk gaat het nu de goede kant weer op en lukt het om je angst kwijt te raken.
    De eerste foto’s met je nieuwe camare met voorzetlens zijn alvast weer erg mooi. Zelf maak ik mijn macrofoto’s al een aantal jaren met veel plezier m.b.v. een Raynox DCR250 voorzetlens, omdat ik niet met een tas vol lenzen wil en kan rondlopen.

  4. Prachtige resultaten met je nieuwe toestel en voorzetlens. Vooral het spinnetje met opgetrokken pootjes is een beauty.

    En natuurlijk veel succes met je verdere revalidatie

  5. Fijn dat je er nog bent.
    Je geniet vast nog meer van alles om je heen. Je foto’s zijn nog steeds prachtig, ook al heb je een nieuwe camera en moet je nog wennen.

  6. Jee Dianne is dat schrikken als je lichaam het opeens laat afweten. Nu de draad weer oppakken, zelfvertrouwen herwinnen langzaam maar zeker. Heel veel sterkte!

    En wat een prachtige serie die je ons toch maar weer laat zien!

    Van de FZ200 krijg je vast nog veel plezier. ‘k Heb hem zelf ook. Mooie f 2.8 lichtsterke Leica lens die ook als je inzoomt niets aan lichtsterkte verliest.

    Doorgaan hè!

  7. Dag Dianne, we kennen mekaar van haar noch pluimen maar als ik jouw poëzie lees en foto’s zie denk ik zo dat je het hart op de juiste plaats hebt.

Reacties zijn gesloten.