in de ban van de dauw 2

6 waterige foto’s.
Vanochtend zeer genoten in het opgeschoten gras. Het was nog wat nevelig en grijs, maar alles bezaaid en behangen met waterkralen. Weergaloos!

Lieveheersbeestje in de druppels

Lieveheersbeestje in de druppels

Bepareld Icarusblauwtje

Bepareld Icarusblauwtje

Waterglazen kralen

Waterglazen kralen

Graspluim met zweefvlieg

Graspluim met zweefvlieg

Weideschaduwwants in waterjas

Weideschaduwwants in waterjas

Ingesnoerd zaad van de gewone berenklauw

Ingesnoerd zaad van de gewone berenklauw

 

20 thoughts on “in de ban van de dauw 2

  1. Nog vergeten erbij te zeggen toen ik aan het vlindertje kwam dacht ik die is mooi !!!! Toen ik alles bekeek heb ik echt geen voorkeur hoor :-) Dit is gewoon zalig om naar te kijken !!

  2. Prachtige druppelfoto’s en lijkt me inderdaad verstandig om een regenpak aan te trekken. Want het wordt nogal frisjes s’morgens en met een natte broek en trui is de lol er dan al snel af. :)

  3. Wat zullen veel mensen jaloers zijn op deze serie … echt schitterend. Dat ik zo’n situatie tref is echt zeldzaam

    Het wantsje heb ik gisteren ook gezien maar de naam die jij het geeft kan ik op waarneming niet invoeren … ?

    • Goedemorgen Thijs,
      Het is een geweldig initiatief van jullie, wat een werk! Ik hoop van harte dat de Nederlandse wantsennamen gangbaar zullen gaan worden en vind het fijn dat ik zo mijn kleine steentje kan bijdragen.
      Dank!

Reacties zijn gesloten.