mist

(In 2 foto’s.) Net zoals iedereen met een blog of website, krijg ik met enige regelmaat (afgeschermd voor mijn zichtbare berichtenbox) spam. Een daarvan komt regelmatig terug: ‘Krijg meer bezoekers, genereer meer reacties. Klik op de link.’
Ik klik het weg. Want laat mij dat nou niet kunnen schelen. Ik hoef ook geen fotoboek of kaarten op de markt te brengen, zoals mijn familie en vrienden graag vaker opperen. Daar heb ik helemaal geen zin in. Ik ben gewoon al heel blij met wat ik doe. Natuurlijk wil ik de schoonheid die ik tegenkom en die ik met veel plezier heb kunnen vastleggen, delen. Als je er net zoveel plezier aan hebt beleefd als ik, ben ik heel tevreden. Ik vind het ook heerlijk als iemand eens op mijn blog komt struinen omdat hij/zij gericht naar iets heeft gezocht. Als mijn foto’s je aanstaan, zeg er iets van of zeg er lekker niks van. Zwijgen omdat je het mooi vindt, is ook prima. En als je zwijgt omdat je er niks aan vindt, is dat alleen maar eerlijk. Ik houd oprecht van oprecht, dus die weder-like of weder-reactie, alleen omdat ik ook bij jullie langs ben gekomen, hoeft niet. Maar als je het echt leuk vind of echt wilt reageren, ben ik er ook echt blij mee. Dat wil ik toch nog eens graag gezegd hebben.
Verder hoop ik dat jullie net zo van mijn blog genieten als ik van jullie blog geniet. Het is mij een genoegen.

 


 

Gisteren liet ik mij met genoegen verdwalen in de ruimte van de ineens opkomende mist. Zonder macrolens. (Klik & click.)
 

 

17 thoughts on “mist

    • Op tijd van een paar dagen is alles ook flink aan het verkleuren, zo mooi en vrolijkmakend. En ik was al zo blij :-)))
      Groetjes

  1. Mooi verwoord en ik zou het zo van je kunnen kopiëren :) maar doe het niet hoor, want dat is plagiaat ;-)
    Mooie, niet macro foto’s van de mist. Het valt niet mee om een van een echte mistfoto toch een interessante foto te maken. Bij de linkse is dat heel goed gelukt vind ik. Ik ga dus voor de linkse want kleur erin vind ik toch mooier.

  2. Mist is een prachtig weersverschijnsel voor de natuurfotograaf. Toch vindt ik het in ’t algemeen mooier als ik een object of een deel van wat ik zie op de foto uit de mist naar de voorgrond trek. Je krijgt dan een soort vertrekpunt van waaruit je de wazige verte inkijkt. Telelenzen laat ik bij dit soort fotosafaries dan ook thuis.

  3. De Mist

    Nog nooit zo mooi de mist beleefd
    een wazig laken van satijn
    waarin ik met mezelf verdwijn
    een web dat over velden zweeft

    zo iel en schraal en dun doorzeefd
    een wazig laken van satijn
    met rondom iets van zonneschijn
    nog nooit zo mooi de mist beleefd

    een wolk die wint aan werkterrein
    en zijdelings een rilling geeft
    een web dat over velden zweeft
    verglijdend als een lichtgordijn

    nog nooit zo mooi de mist beleefd.

    bert deben

    xx

  4. Ik geniet met volle teugen van jou blog !!!! Hij is adembenemend mooi maar ik geef niet altijd aan iedereen commentaar omdat ik daar niet alle tijd voor heb en alle dagen op mijn blog zit….ik werk ook maar vind het heerlijk om andere hun foto’s ook te bekijken wanneer het me toelaat.
    Groeten Nancy

    • Dank je! Ik denk dat dat voor iedereen wel geldt, het gebrek aan tijd. En ik kan het ook niet elke dag allemaal bijhouden. Gr. D.

Reacties zijn gesloten.