Uit de pop

Gisteren, in mijn vorige blog, Uitvliegen en geduld hebben, schreef ik hoe ik de rupsen van de kardinaalsmutsstippelmot heb kunnen volgen in mijn tuin. Aan de hand van de foto’s en de tekst, zie je hoe de rups van pop naar vlinder gaat. Helaas heb ik de kardinaalsmutsstippelmotjes niet uit de pop zien komen, maar was ik net iets te laat voor het laatste stukje waar ik zo nieuwsgierig naar was.  Vandaag zag ik het mooiste van dit proces voor mijn neus gebeuren.   Mijn dag kan niet meer stuk! 🌸

Blomsterphoto kardinaalsmutsstippelmot uit de pop 14_07_2016

Yponomeuta cagnagella – Kardinaalsmutsstippelmot – Spindle ermine – Grand hyponomeute du fusain – Pfaffenhütchen-Gespinstmotte – Benvedsspinnmal
 

11 thoughts on “Uit de pop

  1. Pingback: Uit de pop komen (blog 3, slot) | Blomsterphoto

Reacties zijn gesloten.