Sprokkeltijd

‪‎(2 foto’s en een gedichtje.)
Zomerherinneringen met hele kleine bloemen, open tussen ongeveer acht uur ’s morgens en drie uur ’s middags. Het mooiste bloemetje uit mijn jeugd, zoveel fijn en klein rood was onweerstaanbaar rond mijn kuilhut: Anagallis arvensis, rood guichelheil.

Blomsterphoto Rood guichelheil Soli 2016_07
Sprokkeltijd Blomsterphoto Soli©
Blomsterphoto Rood guichelheil 2016_07 Soli    Anagallis arvensis – rood guichelheil – Scarlet pimpernel – Rød Arve – Acker-Gauchheil – Mouron rouge – Centonchio o Mordigallina – Kurzyślad polny – Rödmire – Nonsblom
 

13 thoughts on “Sprokkeltijd

  1. Ja, rood guichelheil! Ook één van mijn favoriete bloempjes hier in de AWD. Heel klein en erg fotogeniek. Ik moet bij denaam ook altijd aan hekserij denken of aan Marten Toonder…
    Groet, Dick

  2. Wat leuk dat dit een bloempje met herinneringen is. Op de een of andere manier vind ook ik het altijd leuk als ik er eentje zie. Meestal is het er ook maar één of hooguit twee. Waarom … Geen idee. Mooie foto’s van deze bloem met de ietwat vreemde naam.

Reacties zijn gesloten.