Leven

Betrokken geweest bij ziekbed en stervensproces binnen mijn familie en daarna veel papiergeregel. Moeilijk om dan weer in de ‘normale’ dagen te komen, ook al helpt thuis, vriendschap en werk daar goed aan mee. Maar gisteren op een bijna-even-lentedag kwam er ook weer leven in de tuin. In de Hamamelis, de toverhazelaar, werden de bloemen goed bezocht. Fijn om het hoofd even echt leeg te kunnen maken ❁

blomsterphoto-eristalis-soli-2017

blomsterphoto-eristalis-2-soli-2017

blomsterphoto-eristalis-3-soli-2017

 Eristalis & Hamamelis 15-02-2017

 
 

24 thoughts on “Leven

  1. Ben ook met de dood van een naaste die ik lief had geconfronteerd. En dan doet het goed…half februari bij lentetemperatuur durven ze al naar buiten vanuit hun warm winternest. Dat heb je met geduld ‘klik-klik’ vastgelegd. Het is veel intenser dan mooi om naar te kijken.

    • Ze overleven ook in holle bomen, las ik ergens. Dank je wel! Fijn dat je geen sterkte zegt, zo’n goedbedoeld woord dat eigenlijk niks zegt en je ook niet verder helpt. Dat moeten we toch echt zelf doen en daar ook de tijd voor durven nemen.
      Iedereen maakt het mee en meerdere keren. Toch voelt het telkens als alleen op de wereld in gedachten en gevoelens. Het is totaal anders waarin je je ineens bevindt, maar het laat je ook anders kijken en beleven, naar de binnen- en buitenwereld.
      Het is intenser, ja. Of ik dat in deze beelden heb gelegd, weet ik niet, maar het maakte me blij om weer met mijn neus erbovenop te zitten. Ik wens je veel goeds en veel liefs, warket.

  2. Gecondoleerd, Soli. Wat sterven er toch veel mensen in deze tijd. Gisteren ontving ik twee overlijdensberichten. Natuurlijk, het is de weg die wij als mens te gaan hebben, maar toch. En ja, je wilt het hoofd leeg maken, maar je vult het direct met gedachten over schoonheid, puurheid en …… (nieuw) leven. Wonderlijke wegen gaan wij.

    • Dank je wel, Anna. Ik was er best een tijdje uit en vond het moeilijk om het blog weer op te starten, maar gelukkig waren daar de blinde bijen :-)
      Lieve groet terug.

  3. Afgelopen weken mijn zusje verloren, 66 jaren jong aan nierkanker in 6 mnd over en uit, en dan doet nieuw en jong leven een mens goed.
    pas geboren lammertjes, de jongste kleinkinderen die verkleed carnaval gaan vieren, het leven dendert gewoon verder en dat is maar goed ook.
    ik ga voor de laatste, ik hoop ze hier ook snel te zien.

  4. Gewoon even een hele warme knuffel voor jou… wat kan het dan helend en helpend zijn om na zo’n intense periode wat tijd met jezelf door te brengen in de natuur waar alles (enigszins) tot rust kan komen. Xx

Geef een reactie

