Rood

Ik kom bijna niet meer aan mijn fototochten en mijn blog toe met alles wat er om mij heen aan de hand is en waar ik mijn aandacht op wil richten. Zorg, mijn gezin, liefde, familie en werk zijn heel belangrijk op dit moment. En de rust komt wel weer.
Foto’s blijf ik maken. Maar het lijkt zoiets van: been there, done that. Is dat ene bloempje nou echt mooier gefotografeerd dan vorig jaar in de lente? Nee, dus plaats ik het niet. Maar het fotograferen op zich blijft heerlijk, turen op centimeters, buiten zijn. Gedachten stoppen. Mij blootstellen aan niks en groots genieten van het kleine: ik blijf het graag doen.
De camera ligt in de buurt tijdens een klusje in de tuin en zo valt mijn oog op een roodachtig insect. Rustend op een lelijk takje, maar ik kan er omheen. Het is een wespbij. Oftewel een koekoeksbij die haar eieren in de nesten van andere bijen legt. Ik denk dit de Nomada flava is, de gewone wespbij, maar zeker weten is een ander verhaal en moet ik het misschien houden op Nomada sp.  🐝  DS


 
 

19 thoughts on “Rood

  1. Wanneer ik met mijn handen in de grond woel kan ik lang kijken naar de insecten die erin en erom leven. Dan wordt het kleine groots. Een fototoestel heb ik dan meestal niet bij de hand. Hoeft ook niet. Ik kan naar uw foto’s kijken.

    gr
    Warket

  2. Fotografie is een mooie hobby, maar soms gaan andere zaken gewoon voor. En het andere punt uit je intro komt mij ook wel bekend: je wilt wel beter en mooier, maar soms zit dat er gewoon niet in. Vooral lekker doorgaan zou ik zeggen. Als dat af en toe zulke fraaie scherpe macroplaatjes oplevert, schept dat toch ook voldoening? Of niet soms?
    Groet, Dick

  3. Mooi!

    En dat gevoel ken ik ook. Voor de zoveelste keer (bv) bosanemonen fotograferen blijft op zich wel aardig, maar m’n foto’s gaan dan wel erg op elkaar lijken. Maar doordat ik op zoek ben naar leuke plaatjes ga ik beter kijken en ontdek allerlei interessante dingen.

  4. Wat een heerlijk blog, Dianne!
    Prachtige foto’s van deze wespbij… de laatste foto… hoe ze naar je kijkt met die prachtige ogen van haar… 😀
    Lieve geniet-groetjes van Anna

  5. Wespbijen zijn er in vele soorten en erg lastig op naam te brengen. In mijn tuin zitten er ook een aantal … allemaal gewone dubbeltand en altijd in de buurt van de tunnels van de zandbijtjes. Gave foto’s!! Schitterende ogen.

  6. Je gevoel is denk ik herkenbaar bij elke fotograaf. Bij mij tenminste wel. Gewoon lekker je ding doen en dan komt de tijd en de inspiratie op een gegeven moment wel weer.

    Deze serie geeft in ieder geval aan dat je het nog niet verleerd bent. Fraaie macro’s!

    Gr. René

  7. Geen excuses, gewoon doen wat je kunt (is mijn beleid:-)). Je maakt prachtige foto’s. Die vragen veel geduld en concentratie. Ga gewoon je eigen gang, daar kunnen we van leren. Met een macrolens kwam ik niet meer van mijn plek…

Geef een reactie

